Notice Archives

1543-09-18, Marché entre Claude Garamont et Etienne Mesvière pour la vente de matrices et de fontes

Author : Rémi Jimenes

Description

Édition et transcription dans J. Veyrin-Forrer et A. Charron, « Nouveaux documents sur Claude Garamont », dans La lettre et le texte, Paris, 1987, p. 63-80, révisée par nos soins sur l’original : 

"Claude Garamont, tailleur et fondeur de lettres a imprimer demeurant a Paris, rue des Augustins, confesse avoir vendu et promect garentir et livrer a Estienne Meviere, imprimeur demeurant a Paris au mont Saincte Geneviefve a ce present, qui de luy a achepté une paires de matrices Petit-romain [BaTyR 30751] justifies garnye de son mousle, bon loyal et marchant, estant de present en la possession dud. Garamont et lesquelz ils sera tenu et promect livrer aud. Mevyere au jour de karesme premier prouchain venant. Ceste vente faicte moyennant la somme de douze escuz et demy d’or soleil bons et du poix courant  a present, que pour ce led. Garamont en confesse avoir eu et receu dudict Mevyere, donnant, quictant, etc.

Et oultre, promect led. Garamont de fondre une fonte dedans lesd. matrices, item livrer un autre fonte de Cicéro [BaTyR 30780], et encores une fonte de gros romain [BaTyR 30829], une autre grosse italicque [BaTyR 30999], le tout livre dedans le temps dessusd. moyennant et au pris de VI s. t. pour chacun millier desd. quatre fontes que ledict achepteur promect et gaige bailer et payer aud. Garamont ou au porteur etc. au fur et ainsi qu’il luy livrera lesd. fontes.

Item vend encores et promect aussi garantir aud achepteur la quantité de cinq cens livres de matière bien loyalle et marchande, irendue et livrée dedans led. jour de karesme premier prochain venant, moyennant la somme de cinquante livres tournois que led. vendeur en confesse avoir eu et receu dud. achepteur, present, donnant, quittant, etc.

Et partant, tous brevetz, marchés et obligacions qu’ils pourroyent avoir faictz et passes entre eulx de part etc. demeurent nulz, cassez et adnullez moyennant ces presents. Car ainsi, etc. Renoncant etc. Obligeant etc. Chacun en droict soy etc. renoncant etc. Faict et passé double l’an mil Vc XLIII le mardi XVIIIe jour de septembre."

Date

1543-09-18

Place of conservation

Paris, Archives nationales, Minutier central des notaires de Paris

Shelfmark

MC/ET/XI/5

References

  • Veyrin-Forrer (Jeanne), La lettre et le texte, Paris, 1987, p. 63-80

Éléphant du logotype BaTyR